تأثیر آب بر سلامت روان انسان

تأثیر آب بر سلامت روان انسان

تأثیر آب بر سلامت روان انسان

احساس می کنید به طرز عجیبی خسته  شده اید؟ آیا هنگام گوش دادن به صداهای اموج آب، آرامش فوری را تجربه می کنید؟ شما قطعاً تنها نیستید! آب  تقریباً در هر سطحی بر افراد تأثیر می گذارد ، خصوصاً وقتی صحبت از سلامت روان است.

استرس را کاهش می دهد

طبق تحقیقات انجام شده، افرادی که شانس زندگی در نزدیکی آب را دارند، کمتر از میزان خشم عصبانیت خود را نشان می دهند و گرایش به آرامش بیشتری دارند. آب پر از یونهای مثبت است که تأثیر آرام بخش در ذهن انسان دارد.

این ممکن است توضیح دهد که چرا مردم هنگام تماس با آب احساس راحتی می کنند، مهم نیست که شنا کنید، دست خود را در آب فرو کنید یا پابرهنه درعمق کم بپیمایید. علاوه بر این، رنگ آبی توانایی کنترل پریشانی ذهن و احساس راحتی را در ما ایجاد می کند.

این علائم افسردگی را تسکین می دهد

منظره ساحل و دریا وآب نیز بر افسردگی تأثیر مثبت دارد. صدای مادی آب و امواج که در مقابل ساحل در حال سقوط هستند می تواند به تسکین احساسات منفی کمک کند. و اگر آن را با رایحه های آرامش بخش و مناظر ترکیب کنید، بازدید از ساحل ها یا آبنمای مدرن شهری می تواند شما را در حالت خلسه مانند قرار دهد که در آن بتوانید ذهن خود را از همه نگرانی ها و افکار تاریکی که ممکن است روز شما را پر کند، پاک کنید.

شما را به ورزش تشویق می کند

فعالیت بدنی تأثیر بسیار مثبتی در ذهن انسان دارد. این بدن را به تولید هورمون شاد، سروتونین تشویق می کند، که باعث می شود افراد احساس خوشبختی و عاری از استرس کنند. همیشه می توانید در ساحل قدم بزنید یا دوچرخه سواری کنید، به شنا بروید، از والیبال ساحلی یا واترپلو لذت ببرید. یکی دیگر از فعالیتهای عالی که پاها، هسته و بدن شما را درگیر می کند، گشت و گذار است.

هوای دریایی به بی خوابی کمک می کند

اگر از مشکلات خواب ناشی از استرس یا افسردگی رنج می برید، هوای دریا می تواند به شما در گرفتن برخی موارد اضافی از بدن کمک کند. هوای دریایی برای خواب مناسب است زیرا شیرین تر و تمیز تر است و با اکسیژن غنی شده است. علاوه بر این، صدای بلند صدای امواج توفنده می تواند به افراد کمک کند تا آرام شوند و به خواب راحتی فرو روند. این می تواند به شما در پاک کردن ذهن، کاهش استرس و حتی تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. اگر چشمان خود را ببندید و روی امواج متمرکز شوید، می توانید خود را در هر نقطه از جهان از کارائیب تا ایسلند تصور کنید. با این حال اگر از دریا ها و اقیانوس ها دور هستید می توانید به نزدیک ترین پارک رفته و در کنار آبنما ها ، آبنماهای موزیکال و… نشسته و با نگاه کردن به آبهای در حال جوش و خروش انرژی از دست رفته خود را باز یابید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.